Відповідно до ст. 8 Закону України “Про благодійництво та благодійні організації” про зміни у статутних документах благодійна організація повідомляє у 10-ти денний термін до реєструючого органу з додаванням відповідних підтвердних документів. Перелік цих документів визначено Положенням про порядок державної реєстрації благодійних організацій, затвердженим Постановою Кабінету міністрів України № 382 від 30 березня 1998 року.
Відповідно до п. 14 вказаного Положення для внесення змін і доповнень до статуту (положення) благодійної організації до реєструючого органу подаються: - заява, підписана уповноваженим представником; Заяву слід складати у довільній формі, зазначивши в ній ким і коли були затверджені зміни і доповнення до установчих документів організації та який зміст цих змін. В кінці заяви обов'язково перерахуйте і детально опишіть додані до заяви додатки. Заява також повинна бути скріплена печаткою організації. - протокол зборів (з'їзду, конференції) з рішенням про внесення змін і доповнень до статуту (положення).
В Протоколі зазначте час і місце проведення зборів (з'їзду, конференції), порядок денний, наявність кворуму на проведення зборів (з'їзду, конференції) та на прийняття рішень, результати голосування з питань порядку денного тощо. - матеріали, що підтверджують правомочність зборів (з'їзду (конференції). Йдеться, в тому числі, про необхідність надання копії рішення про скликання зборів (з'їзду (конференції) для перевірки відповідності процедури скликання вимогам Статуту організації. Це може бути також відомість про членство в Організації, якщо участь у зборах (з'їзді, конференції) приймають участь всі члени організації тощо. - текст змін і доповнень, копія статуту (положення) у двох примірниках.
На виконання вимог Регламенту передачі Міністерством юстиції та його територіальними органами державним реєстраторам даних про юридичних осіб, затвердженого спільним Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Міністерства юстиції України № N 23/74/5 від 27 лютого 2007 року до заяви необхідно додати два примірники заповненої Форми №3 - про внесення змін до статутних (установчих) документів юридичної особи (реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи). Реєстрація змін у статутних документах благодійної організації відбувається за місцем її первинної реєстрації. Якщо діяльність Вашої організації поширюється на територію Львівської реєстрація буде здійснюватися Головним управлінням юстиції у Львівські області.
Також, для уникнення можливих питань щодо дотримання строку повідомлення про внесені зміни можу порекомендувати надіслати повний пакет документів поштою, вклавши їх у рекомендований лист. Заява про внесення змін і доповнень до статуту (положення) розглядається реєструючим органом у двомісячний термін. За результатами розгляду заяви приймається рішення про погодження зазначених змін і доповнень, про що робиться в статуті (положенні) відповідний запис, або про відмову у їх погодженні.
Надайте відповіді на такі питання: яким чином відбувається припинення діяльності неприбуткової організації та як в такому разі має розподілятися її майно та кошти?
На адресу нашої організації надійшов лист від начальника районного управління МВС України у м. Києві про надання документів (серед них копії установчих документів, копії певних видів договорів та інше). При цьому у змісті отриманого листа не вказано підстав для отримання цих документів, а також на самому листі не поставлено круглу печатку, а лише підписано начальником. Як реагувати на такий лист?